آزمایشات غربالگری بارداری

آزمایش های غربالگری قبل از تولد چیست؟

آزمایش های غربالگری قبل از تولد مجموعه ای از رویه هایی است که در دوران بارداری روی مادران باردار انجام می شود تا مشخص شود آیاجنین احتمالاً نقص مادرزادی در زمان تولد دارد یا خیر. بیشتر این آزمایشات غیر تهاجمی هستند. آنها معمولاً در سه ماهه اول و دوم انجام می شوند ، اگرچه بعضی از آنها در دوره سوم انجام می شود.

آزمایش غربالگری فقط می تواند خطر یا احتمال وجود شما در شرایط خاص را تشخیص دهد. وقتی نتایج آزمایش غربالگری مثبت باشد ، آزمایش های تشخیصی می توانند جواب قطعی را ارائه دهند.

برخی از آزمایشات غربالگری قبل از تولد روشهای معمول مانند آزمایش میزان گلوکز است که دیابت حاملگی را بررسی می کند. خانمهایی که خطر بیشتری برای فرزند داشتن با شرایط خاص دارند ، معمولاً آزمایش غربالگری اضافی ارائه می دهند. به عنوان مثال ، زنان باردار که در مناطقی زندگی کرده اند که بیماری خاصی مشترک است ، باید آزمایش های مخصوصی داشته باشند.

چه موقع آزمایش های غربالگری قبل از تولد انجام می شود؟

تست های غربالگری سه ماهه اول می تواند از هفته دهم  آغاز شود. اینها معمولاً شامل آزمایش خون و سونوگرافی است. آنها پیشرفت کلی جنین شما را آزمایش می کنند و بررسی می کنند که آیا جنین در شرایط بیماری های ژنتیکی مانند سندرم داون قرار دارد یا خیر. آنها همچنین جنین شما را از نظر نقایص قلبی ، فیبروز کیستیک و سایر مشکلات رشدی بررسی می کنند.

آزمایشهای غربالگری سه ماهه دوم بین هفته ۱۴ تا ۱۸ اتفاق می افتد. آنها می توانند آزمایش خون را انجام دهند ، که آزمایش نشان می دهد آیا مادر در معرض خطر داشتن فرزند دارای سندرم داون یا نقص لوله عصبی است ویا خیر و همچنین سونوگرافی انجام می شود.

مطالعه این مطلب را نیز به شما پیشنهاد می کنیم >>>
تست های غربالگری سلامت جنین چیست؟
توجه – از تخفیف ویژه بهره مند شوید
در آزمایشگاه تخصصی دکتر صادقیان، آزمایشات غربالگری دوران بارداری تا ده درصد تخفیف به همراه مشاوره رایگان، ارائه می گردد. مراجعین عزیز می توانند به هنگام مراجعه از آزمایشگاه درخواست کارت عضویت نمایند که تخفیفات در مراجعات بعدی نیز اعمال گردد.
غربالگری بارداری

تست های غربالگری سه ماهه اول

سونوگرافی

سونوگرافی از امواج صوتی برای ایجاد تصویری از جنین در رحم استفاده می کند.

در طول سه ماهه دوم ، از یک سونوگرافی دقیق تر ، که اغلب به عنوان بررسی آناتومی جنین نامیده می شود ، برای ارزیابی دقیق جنین از سر تا پا برای هرگونه نقص هنگام تولد استفاده می شود.

آزمایشات اولیه خون

در سه ماهه اول ، دو نوع آزمایش خون به نام تست غربالگری یکپارچه متوالی و یک غربالگری یکپارچه انجام می شود.

نمونه برداری از پرزهای جفتی

نمونه برداری از ویل کوریونی یک آزمایش غربالگری تهاجمی است که شامل گرفتن یک قطعه کوچک از بافت جفت است. معمولاً بین هفته های ۱۰ و ۱۲ انجام می شود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره می توانید با شماره های درج شده در انتهای مطلب تماس حاصل نمایید. همچنین می توانید در اینستاگرام با ما در ارتباط باشید.

آزمون های غربالگری سه ماهه دوم

آزمایش خون

آزمایش غربالگری چهار بخش مهم در یک آزمایش خون است که در سه ماهه دوم انجام می شود.

که شامل بخش های زیر می باشد:

  • غربالگری گلوکز خون
  • آمینوسنتز
  • آزمونهای غربالگری سه ماهه سوم
  • تست های تشخیصی قبل از تولد

آزمایشات تشخیصی مرحله بعد از آزمایش غربالگری است که نتیجه مثبتی را به همراه دارد. آنها درمورد وجود یا عدم وجود نقایص خاص هنگام تولد ، تقریباً هیچ شکی ندارند.

آزمایشگاه تخصصی دکتر صادقیان، مفتخر به اخذ ایزو ۹۰۰۱ و ایزو ۱۵۱۸۹  انگلستان، تحت نظر دکتر حامد صادقیان، متخصص پاتولوژی سرجیکال و کلینیکال، بالغ بر هزار مورد از آزمایشات مختلف را در زمینه های پاتولوژی، سیتولوژی و میکروبیولوژی، تحت پوشش قرار می دهد.

آزمایشگاه دکتر صادقیان طرف قرارداد بیمه های پایه و اکثر بیمه های مکمل درمان می باشد.

آدرس: مشهد – بلوارامامت – نبش امامت ۳۴ – ساختمان پزشکان امامت

شماره تماس: ۰۵۱-۳۶۰۱۷۸۵۱ و ۰۵۱-۳۶۰۱۷۸۵۲

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 10 =

دکمه بازگشت به بالا