آزمایش خون

شرایط و دستورالعمل تست قند خون ۲ ساعته ( ۲hpp)

آزمایش قند خون ۲hpp در افرادی که دارای علائم دیابت مانند پلی دیپسی و پر ادراری و یا در افرادی با قند ناشتای غیرطبیعی استفاده می‌شود.

شرایط و دستورالعمل انجام آزمایش قند خون ۲hpp (دو ساعته)

  • بر اساس دستورالعمل‌های انجمن دیابت آمریکا توصیه می‌شود فرد قبل از انجام آزمایش رژیم غذایی متعادل ازلحاظ کربوهیدرات (محتوی ۱۰۰ گرم کربوهیدرات) داشته باشد.
  • روز قبل از نمونه‌گیری از ساعت ۶ تا ۱۱ شب شروع ناشتا بودن خود را طوری برنامه‌ریزی کنید که موقع مراجعه به آزمایشگاه ۱۲ ساعت از شروع ناشتا بودن گذشته باشد. زمان ناشتایی نباید کمتر از ۸ ساعت و بیشتر از ۱۶ ساعت باشد. مصرف آب به میزان کافی توصیه می‌شود.
  • بهتر است که نمونه‌گیری ۲hpp را قبل از ساعت ۱۰ صبح شروع کنید و انجام آن در ساعت دیرتر در حد امکان خودداری شود (مگر به دستور پزشک).
  • در مورد مصرف دارو و یا تزریق انسولین صبح روز آزمایش و طی دو ساعت انجام آزمایش با پزشک معالج هماهنگ کنید. در طی ساعات ناشتایی از نوشیدن چای و قهوه پرهیز نمایید. نوشیدن آب در حد لازم مانعی ندارد.
  • پس‌ازاینکه نمونه خون برای اندازه‌گیری قند خون ناشتا از شما گرفته شد، صبحانه میل نمایید. حتی‌الامکان صبحانه هرروزه را همراه خود آورده و در آزمایشگاه صرف نمایید. توصیه می‌شود که صبحانه حاوی حداقل ۷۵ گرم مواد قندی باشد. زمان شروع خوردن صبحانه ساعت را یادداشت کنید. نمونه‌گیری دقیقاً ۲ ساعت پس از زمان مذکور انجام می‌پذیرد.
  • قبل از انجام نمونه‌گیری و در حین ۲ ساعت آمادگی اکیداً از مصرف دخانیات اجتناب نمایید. زیرا باعث افزایش سطح گلوکز خون می‌گردد.
  • پس از اتمام صبحانه، از خوردن هر نوع خوردنی و آشامیدنی خودداری نمایید. نوشیدن آب در حد لازم مانعی ندارد.
مطالعه این مطلب را نیز به شما پیشنهاد می کنیم >>>
تشخیص کم کاری تیروئید در نوزادان و کودکان
توجه – از تخفیف ویژه بهره مند شوید
در آزمایشگاه تخصصی دکتر صادقیان، آزمایشات درصورت دریافت کارت عضویت با ده درصد تخفیف ارائه می گردد. مراجعین عزیز می توانند به هنگام اولین مراجعه خود به آزمایشگاه، از آزمایشگاه درخواست کارت عضویت نمایند که تخفیفات در مراجعات بعدی ایشان به صورت مادام العمر اعمال می گردد.

آزمایشگاه مشهد

نکته مهم: نحوه انجام آزمایش قند خون ۲hpp و آزمایش قند خون BS 4PM متفاوت می‌باشد. جهت مشاهده شرایط بیمار برای انجام آزمایش قند خون BS 4PM کلیک کنید.

 

آزمایشگاه تخصصی دکتر صادقیان، مفتخر به اخذ ایزو ۹۰۰۱  و ایزو ۱۵۱۸۹  انگلستان، تحت نظر دکتر حامد صادقیان، متخصص پاتولوژی سرجیکال و کلینیکال، بالغ بر هزار مورد از آزمایشات مختلف را در زمینه های پاتولوژی، سیتولوژی و میکروبیولوژی، تحت پوشش قرار می دهد.

 

آزمایشگاه دکتر صادقیان طرف قرارداد بیمه های پایه و اکثر بیمه های مکمل درمان می باشد.

آدرس: مشهد – بلوارامامت – نبش امامت ۳۴ – ساختمان پزشکان امامت

 

شماره تماس: ۰۵۱-۳۶۰۱۷۸۵۱ و ۰۵۱-۳۶۰۱۷۸۵۲

 

آزمایشگاه تخصصی دکتر صادقیان با برخورداری از تجهیزات و پرسنل مجرب ، قادر به انجام خدمات نمونه گیری در منزل  در مشهد می باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 3 =

دکمه بازگشت به بالا